søndag 6. juni 2010

Bare to dager igjen

Tida går så fryktelig fort, men jeg føler at jeg har fått gjort det meste her borte, og rukket å få alt i orden før jeg reiser herfra på tirsdag. Det blir fryktelig trist å si farvel til alle sammen(eller "på gjensyn" blir mer riktig), og å forlate Redondo Beach og LA, som har vært mitt hjem de siste 21 månedene. I dag har jeg pakka, pakka litt til, og enda litt, og nå er jeg faktisk helt ferdig. Alt er klart, og det er deilig å slippe å stresse i morgen og tirsdag morgen før jeg reiser avgårde.

Så til hva jeg har gjort de siste par ukene da, bortsett fra ferieplanlegging og slike ting;

Det har blitt en del middager og lunsjer ute, så jeg har fått spist på alle favorittstedene mine før jeg reiser hjem. Har hengt en god del med venninner, og også tilbragt litt ekstra tid med familien her, og selvfølgelig Josselyn.

Forrige fredag, den 28. mai, hadde Rick og Jen tatt seg fri for å se på en forestilling med klassen til Josselyn, så jeg ordna meg billett til VIP Studio Tour'en til Warner Bros. i Burbank. Nicole skaffa seg også billett og hun ble med meg. Etter forestillingen på skolen til Josselyn så kjørte jeg og Nicole avgårde, og vi fikk en ca to og en halv times omvisning inne og ute på filmstudioet til Warner Brothers. Det er en ganske mer eksklusiv tour enn for eksempel Universal Studios sin hvor tusenvis av mennesker kjører igjennom Studio Tour'en deres hver eneste dag. Til sammenligning så er det kanskje rundt 100-120 mennesker som er innom Warner Bros. i løpet av en dag. Vi var bare 9 stk på den tour'en som jeg og Nicole var på. Vi fikk en skikkelig titt behind the scenes, og guiden vår var kjempeflink og forklarte oss mye rart om både det ene og det andre. Skal ikke gå så altfor mye innpå hva vi så, for jeg har allerede lagt ut bilder, her, og forklart under bildene, men vi kjørte rundt iblant hus og bygninger og mye annet som har blitt brukt, og brukes, i filmer og tv-serier. Vi var også innom museet deres hvor det var stilt ut massevis av kostymer og props som skuespillere har brukt i filmer og serier, og hele andre etasje der inne var fullt av Harry Potter-ting som var sendt dit etter at de filma ferdig i Skottland(tror det er der de filmer ihvertfall). Der fikk jeg også sitte på den samme krakken og bruke den samme "sorting hat'en" som ble brukt i den aller første Harry Potter-filmen, og den snakka til og med. Den sorterte meg inn i Slytherin, så den kjente meg vel godt.. hehe
Vi var også innom en sal med biler som også har blitt brukt i forskjellige filmer og serier, og det var faktisk bilene som virkelig har blitt brukt, ikke bare en kopi. vi var også innom et veldig kjent sett, nemlig kaféen Central Perk, fra Friends. Den var akkurat slik som den var da de filma den aller siste episoden der inne.
Generelt så så vi veldig mye forskjellig, blant annet hele settet fra serien Chuck. Aner ikke om den går i Norge, og har ikke sett på det selv, men vi fikk komme inn i sound stage'en hvor dette var, og jeg fikk kikka inn i leilighetene som brukes i serien, og vi stod midt i leilighetskomplekset hvor de filmer. Artig! Jeg skal definitivt ta den Studio Tour'en igjen neste gang jeg kommer tilbake for å besøke LA. Det er faktisk fullt mulig å se kjendiser der også, kanskje hvis de tar seg en pause utenfor settet, eller om de går fra sett til sett eller lignende. Vi så dessverre ingen, men kanskje neste gang.

Lørdag morgen kjørte jeg avgårde mot Anaheim, bare med en liten stopp for en siste frokost på Krispy Kreme Doughnuts, og jeg dro og parkerte på hotellet som vi skulle bo på den helgen, samme hotell som vi bodde på sist vi var der noen dager. Rick, Jennifer og Josselyn hadde allerede dratt ut dit dagen før, så jeg hadde en natt alene hjemme, og jeg koser meg alltid like fælt når jeg er alene jeg. :) Parkerte, og gikk så og møtte de andre i Disneyland, og vi tilbragte litt tid i både den parken og i California Adventure-parken. Mitt siste besøk der før avreise.

Søndag morgen, for en uke siden, spiste vi frokost på hotellet, og så kjørte jeg hjemover. Pakka noen ting i ryggsekken min, og dro så avgårde til Nicole, i Manhattan Beach. Vi tok med et par sykler fra huset henne, stoppa på bensinstasjonen for å fylle luft, og sykla så avgårde, sørover på sykkelstien helt nede ved stranda. Sykla nedover Manhattan Beach, igjennom Hermosa Beach, og så ned til Redondo Beach, til pier'en. Der spiste vi en deilig lunsj på El Torito, så tusla vi litt rundt og bare koste oss. Etterhvert sykla vi tilbake igjen, og stoppa for dessert på Cheesecake Factory i Redondo. Nam, nam. En siste ostekake derfra. Ble så mett at jeg trodde jeg skulle spy, men klarte på et eller annet slags vis å sykle hele veien tilbake til Manhattan Beach igjen. Deilig vær, koselig selskap og en veldig fin sykkeltur, og faktisk min eneste imens jeg har bodd her. Skulle skaffa meg en billig bruktsykkel med en gang jeg kom her, det hadde ikke vært så dumt. Har også lagt ut bilder fra sykkelturen, på bildesiden min.
På kvelden dro jeg til Marthe og så på film sammen med henne og Tom. Så en utrolig dårlig en, men den hadde ihvertfall noen morsomme scener og linjer innimellom. Mystery Team het den. Styr unna, om du ikke kjeder deg veldig og har sett alt annet. Kosta heldigvis bare en dollar å leie. :) gud, som jeg kommer til å savne de lave prisene på alt!

Denne uka har jeg som nevnt ordna masse feriedetaljer, snakket en del på skype, og bare prøvd å ordne i stand alt som skulle ordnes. Onsdag tok jeg meg en siste velfortjent time med billigere massasje enn hjemme, og fyy søren så vondt det var. Ble skikkelig mørbanka, og er overraska over at jeg ikke hadde blåmerker etterpå, for det trodde jeg søren meg at jeg skulle få. Hadde skikkelig vondt i kroppen dagen etter, kjentes ut som jeg hadde hatt en hard treningsøkt. Forhåpentligvis fikk hun bort en del knuter.

Fredag var Jennifer og Rick og spilte poker, og jeg passa Josselyn. Isabela kom over på kvelden rett før jeg la Josselyn, og vi bare koste oss, spiste en bøtte Ben & Jerry-is hver, som hun hadde med, og så på noen episoder med Drawn Together på netflix-dvd'en på tv. Drawn Together er skikkelig morsomt, og det er ikke no som de ikke kan mobbe og gjøre narr av. De krysser vel grensene til og med enda mer enn hva South Park gjør, og det liker jeg!

I går har jeg jo skrevet om allerede, og på kvelden var vi og spiste middag på en brasiliansk bbq restaurant med en familie som Rick og Jennifer kjenner. Det var myyye mat, og jeg var jo allerede mett fra mongolian bbq-lunsjen og frozen yogurt fra Menchie's, så den stakkars magesekken min fikk nok utvidet seg en del.

I dag har det gått i mer praktiske ting, som pakking, Isabela var innom en tur med sjokolade og kort til meg, vi sippa litt, og så ble enige om å treffes en gang til før jeg reiser. Har også skaffa meg en del mer underholdning i dag og har fått lasta ned tre filmer, en hel sesong med True Blood(jeg leser jo bøkene), og fem cd'er. Internett er generelt myye kjappere i USA, så greit å benytte meg av det imens jeg kan. En cd på ca 7-800MB tok for eksempel bare ett minutt å laste ned, og det er kjapt, etter min erfaring. Jeg finner ting å savne hele tiden jeg, men jeg blir vel fort vant til Norges-livet også, når jeg kommer hjem.
Cissi, hun svenske au pairen som var her før meg, fløy også inn hit i dag, og hun skal være her i hele sommer for å passe på Josselyn før det kommer en ny au pair i august.
Vi var ute og spiste i kveld, alle fem, på hvitløksrestauranten i Beverly Hills, The Stinking Rose. Jeg spiste min vanlige pizza, med massevis av ekstra hvitløk på, og så spiste jeg hvitløksiskrem til dessert. Jepp. Smakte ikke noe hvitløk, men det kan jo være fordi jeg spiste så sinnsykt mye av det med middagen min. Ingen vampyrer her i natt ihvertfall!

Jeg kommer vel innom her en liten tur igjen før jeg reiser, men jeg kommer jo også til å ha internett på hotellene jeg skal bo på, så skal nok blogge litt underveis også. :)

I Warner Bros. Studios
Jeg og Batmobile fra et par Batman-filmer, den første og den andre, tror jeg. Kanskje.. The Tumbler fra den siste Batman-filmen, The Dark Knight, i bakgrunnen.

I Central Perk fra Friends. Myye mindre enn det ser ut som på tv.

På sykkeltur med Nicole. Her i Manhattan Beach, med pier'en i bakgrunnen. Om jeg kommer til å savne alt dette? Oh, ja!

Ingen kommentarer: