tirsdag 13. april 2010

En liten update fra Ft. Lauderdale

Vi ankom Ft. Lauderdale i går kveld, etter et par rolige flyturer, og det var gøy å se Houston, Texas også, selv om jeg kun så flyplassen og resten fra lufta. :) Førsteklasse var utrolig deilig, og jeg kunne strekke beina helt ut uten å være nær setet foran meg. Så en film, Tomorrow Never Dies, leste, løste litt sudoku, hørte på litt musikk og spiste god flymat. Jepp, god mat. Servert på ordentlig tallerken og med ordentlig bestikk. Og drikke servert i ordentlig glass. Det føles litt mer ekslusivt da ja. Og imens vi er innom ekslusivt; på den f ørste flyvningen hadde de instruksjonsvideoen teksta på norsk, og de prata litt norsk også, i tillegg til engelsk, og ja, det var nok kun for meg, siden Rick måtte skrive opp passnummeret mitt da han bestilte. Ikke dårlig!
Ihvertfall, vi kom frem, og det er utrolig godt og varmt i lufta her, såpass godt og varmt at jeg nesten blir litt småbekymra for hvor varmt det kommer til å være i Orlando om bare litt over to måneder.. Men, men. :) Ble henta på flyplassen av en sjåfør som stod der med skilt, og kjørt derfra og til hotellet i limousin, bare for oss fire. :) Luksus hele veien! Hotellrommet er et helt vanlig ett, men vi har en fantastisk utsikt, ut mot havet, fra 15. etasje. Så har jeg sett denne siden av Atlanteren også. :) Vi kan se rett ned på stranda (Harbor Beach), så bor på østsiden av Florida, så Miami Beach er teoretisk bare en liten gåtur sørover på stranda her. Er vel kanskje et lite stykke å gå dit, men er ikke så langt å kjøre, mindre enn en time tror jeg. Tenk at jeg er så nærme, også skal vi ikke dit.. Kanskje en gang i fremtiden!
I dag har vi tilbragt dagen i badebassenget og jeg gikk også de få meterene det var til stranda og hoppet i havet for en liten stund. Måtte bare! Fått litt farge også faktisk, så det var ikke så dumt! :) Florida-sola er til og med enda sterkere enn California-sola hjemme, så var ikke så mye som skulle til.. Ellers har vi bare slappet av, spist is og kost oss på hotellrommet med en film og litt tv. I kveld skal vi spise middag på hotellet, og i morgen reiser vi avgårde på cruiset. Vi gleder oss! :) Blir nok ikke noen flere oppdateringer fremover, siden det snart er tid for å sjekke inn på cruiseskipet, men kanskje det blir en liten oppdatering på hotellet i Venezia, men det er ikke før 4. mai, men vi får se. Kos dere videre der hjemme, og jeg regner med at jeg får litt tid til å kose meg jeg også! :)
Resten av bildene legger jeg ut når vi kommer hjem i mai, men her er en smakebit!

Utsikten fra hotellrommet vårt. Ikke dumt!

Også tatt fra rommet.

Hotellet vårt, Harbor Beach Marriott Resort & Spa

Litt av Ft.(uttales Fort ja) Lauderdale, tatt fra andre siden av hotellet. Byen ligger virkelig midt i "sumpen", så det er små "elver" og slikt overalt. Slik er det visst veldig mange steder i sør-Florida.

1 kommentar:

miriam sa...

Du begynner å bli bortskjemt nå, Camilla :) Hehe!
Deilig med luksus da! Det at det var mulig å få ordentlige tallerkener og glass på et fly, visste jeg ikke var mulig. Selv ikke på 1.klasse ;) Moro at det var litt norsk, kun for deg! Måtte le litt da :)
Det ser helt utrolig fantastisk ut der du er nå!! Skikkelig fine bilder! Du er så heldig!! Har ikke ord!
Kos deg, nyt turen og alle opplevelser! Ikke lenge til vi sees heller! Masse gode klemmer til søte og snille deg!!:)