mandag 24. mai 2010

Uka som har vært

Har fortsatt igjen å blogge om Venezia, men jeg får se om jeg får tatt det i morgen. Er på tide med en vanlig oppdatering nå, også kommer forhåpentligvis flere bilder snart også. Kaaanskje i morgen.

Forrige søndag, 16. mai. Ja, vi må litt tilbake i tid nå. Jeg og Mona dro avgårde til Nansen Field i Palos Verdes, ikke så langt herfra, og der arrangerte den norske sjømannskirka 17. mai-feiring. Vi kom opp dit litt sent og gikk glipp av tog og slikt(de tjuvstarta!), men det ble ihvertfall en pølse i brød, vaffel med syltetøy og til og med en solo på meg, og jeg fikk kjøpt med meg en rull med Smil, så jeg var fornøyd! Marthe var der også med familien, så vi hang litt med de også. Etterpå dro jeg og Mona til Menchie's for en frozen yogurt, og jeg dro så hjem med innkjøpt hvitløksbrød-pizza og litt chips, og hadde huset for meg selv resten av søndagen. Det er ikke ofte jeg har huset for meg selv så lenge, og jeg trenger min Camilla-tid iblant, så det var deilig. Koste meg med litt god mat, smågodt og tilbragte kvelden foran tv'en med serier og film.

Denne uka har Jennifer vært på en liten businessreise, og jeg, Josselyn og Rick har tilbragt litt tid foran tv'en alle tre. Vi har spilt en del wii, og det har gått i mye Super Mario. Dvs, jeg spiller, og de ser på, og trives med det. De har også kjøpt et dansemattespill til wii'en, og vi har svetta litt der i tillegg. Det er jo faktisk ganske god trening, jeg blir ihvertfall god og svett av å hoppe rundt en stund, spesielt når man ikke alltid får det til.

Det har også blitt enda litt ferieplanlegging, og mer skal det bli, og det må jo til, for i morgen, tirsdag, så er det bare to uker til jeg forlater LA. Det har gått utrolig fort, og kommer nok til å gå enda raskere fremover. Bare litt over én måned til jeg sitter hjemme i Norge nå. Det blir nok trist å dra herfra, men jeg gleder meg noe sinnsykt til en skikkelig ferie også, så jeg fokuserer på det for nå. Tenker også over hva jeg gjør de siste dagene mine her i LA, jeg passer på å spise på favorittstedene mine, også må jeg henge med favorittmenneskene mine her borte. Har handla inn noe småting jeg vil ha med meg hjem også, og imens vi er inne på temaet; har vi CoverGirl-sminke i Norge, eller bør jeg hamstre inn favorittene mine her borte? Noen som vet?

Onsdag var jeg ute og spiste middag med Isabela og Nicole, ei tysk jente som jeg har snakka litt med på facebook. Vi spiste på Big Wok Mongolian bbq i Manhattan Beach(jeg må jo spise masse mongolian bbq imens jeg kan), og skravla og koste oss. Ble en tur innom Target etterpå, og jeg endte opp med litt diverse, noe jeg alltid gjør der inne. Skummelt. Target kommer jeg til å savne, for der får du tak i det meste du trenger, billig. Heldigvis(?!) ligger det en Super Target like ved hotellet vårt i Orlando, så da går det an å 'go crazy', om lommeboka tillater det. I Florida så er det også litt lavere tax enn det er i California, og også lavere enn i New York, så jeg vet hvor jeg skal shoppe ihvertfall! Smart du, Camilla.

Lørdag morgen henta jeg Isabela, og vi dro til Venice og hadde vårt månedlige au pair-møte med yoga på stranda. Utrolig deilig å ligge i den varme sanden og høre på bølgene like ved og samtidig kjenne saltvannslukta. Det var litt kjølig i lufta, men så lenge vi lå på stranda, så var det godt og varmt. Etter yoga'en dro jeg med meg Isabela innom Sephora i Manhattan Beach, og jeg endte opp med en lipgloss. Har hatt veldig lyst til å prøve en skikkelig rød en, bare for å se om jeg kler det, så fikk litt hjelp til å finne en farge som passet. Den ble ikke så rød som jeg hadde tenkt, men den var fin uansett.
Herregud, er det sminkeblogg jeg har nå?!
Videre så dro vi til Chili's, og spiste en deilig lunsj der, med både forrett, hovedrett og en dessert som vi delte. Gode og mette så rulla vi hjem og hadde et par timer på oss før vi dro ut igjen. Jeg ble plukket opp av Nicole, hun tyske, og Isabela litt senere på kvelden, og vi dro ned til Hermosa Beach. Først for middag på Chipotle(taco!), og så innom en gelato/is-sjappe for å slå ihjel litt tid. Vi spiste litt is, og jeg smakte til og med på en rar is-smak som de hadde der og som jeg med hånda på hjertet kan si at jeg aldri har smakt før; bacon. Spesielt.
Grunnen til vårt besøk i Hermosa var at vi hadde billetter til et komikershow, med forskjellige stand up-komikere. 8 komikere og 1 magiker, telte jeg, og til og med magikeren var morsom. De var skikkelig morsomme alle sammen, og vi fikk virkelig valuta for de $17 vi betalte for billetten. Ja, også måtte vi kjøpe minst to drinker der inne. Men uansett om komikerne hadde vært dårlige så var det gøy å være der, for klubben, The Comedy & Magic Club, er visst veldig kjent, og det er et sted som mange av disse store kjente komikerne starta da de var fattige og sultne. Jeg tror de fikk spise der gratis da de opptrådde, og de ble tatt godt vare på, så selv om de er superkjente og minst like rike nå, så kommer de stadig tilbake. Jay Leno er der for eksempel hver søndag, og i tillegg til han så kan jeg nevne David Spade, Ray Romano, Adam Sandler, Kevin James, Eddie Murphy, Chris Rock, og mange, mange fler. Inne i klubben så henger det også kjente kostymer som flere av disse har brukt i filmene eller tv-seriene sine. F.eks, dressen som Mike Myers brukte i den første Austin Powers-filmen, IPS leverings-uniformen til Doug(Kevin James) fra The King of Queens, antrekkene til Ray Romano, hun som spilte kona hans, og han som spilte broren hans i Alle elsker Raymond, og Eddie Murphy sine superstore kostymer fra Den Helskrudde Professoren, både hovedrollen, og en av de kvinnelige familiemedlemmene som han spilte. Og litt annet diverse. Så det var gøy å være der, med andre ord! :)

Søndag ble jeg plukket opp av Nicole, og vi dro til Whole Foods i Manhattan Beach/El Segundo og handla inn litt lunsj, vi var innom Best Buy og kikka litt, og så innom Pinkberry for en smoothie. Dro videre ned til stranda Manhattan Beach, og ned på stranda hvor vi spiste lunsjen vår og skravla og koste oss. Synd at hun og jeg ble kjent bare to-tre uker før jeg skal reise hjem, men vi har allerede avtalt at vi må besøke hverandre i fremtiden. Hun er veldig allright, så har absolutt fått en god venninne der.
Vi dro videre til Galleria, hvor vi møtte Mona, og der spiste vi middag alle tre(mongolian bbq til meg så klart), dro innom Target en liten tur, også var vi på kino og så filmen MacGruber. Vi visste ikke helt hva slags film det var, men plakaten lovte at den skulle være skikkelig morsom, og det var den også. En action-komedie, fra Saturday Night Live, som lett kunne vært tatt ut av mange av de gamle 80-talls politi-filmen, som for eksempel Dødelig Våpen, bare at denne var nesten som en slags parodi på de, og jeg kjente igjen mange gamle filmer som de hadde henta inspirasjon fra. Den var ihvertfall en parodi på MacGyver, derav navnet, han hadde sveisen inne, og han prøvde å løse oppgaver med forskjellige småting, men ikke med like stort hell. Alt i alt en morsom film ihvertfall, så den anbefaler jeg! Her er traileren.

I dag var jeg ute og gikk, og datt "tilfeldigvis" innom Target igjen, og det ble faktisk litt leppefarge denne gangen også; knallrød. Prøvde den i stad, og tror ikke den var så altfor verst altså. Redd for at den kanskje kan se litt horete ut, for jeg har virkelig ikke peiling på leppefarger og hva som passer meg best, men det finner vi vel ut av. Igjen så ble det sminkeprat på bloggen. Da avslutter jeg! Kommer sterkere tilbake om Venezia snart, forhåpentligvis i morgen! Bilder kommer også.

2 kommentarer:

Benedicte sa...

hihi.. den sminkebloggen jo.. Så artig. jeg vet du får tak i den sminken på tvshop, ellers så må du nok bestille den på nettet eller noe. jeg hadde kjøpt med meg hjem hvis jeg var deg. lipgoss og greier, så kult. jeg må kjøpe meg ny mascara siden jeg har hatt øyekatarr.. som forresten ikke er helt over ennå. gleder meg til du kommer hjem! stor klem

Camilla sa...

Fant ikke no på tvshop, men ja, regner med at det går an å bestille et eller annet sted på nettet. Virker ikke som om det er å få tak i i Norge enda, men jeg håper det kommer. :) Får kjøpe med meg litt jeg da.
Gleder meg masse jeg også!