onsdag 7. april 2010

Sista uka

Innom med en liten oppdatering igjen!

Jeg har satt opp return flighten min; altså et ønske om å fly hjem fra Orlando i Florida til Oslo, og jeg satte opp første-, andre-, og tredjevalg på dato, hendholdsvis 27., 28. og 29. juni. Får ikke vite hvilket fly jeg skal hjem med før det bare er 20 dager igjen av au pair-programmet mitt, så ca rundt den 20. mai kan jeg gå på nett og finne ut av det. I morgen har jeg forresten bare 2 mnd igjen før jeg reiser herfra og til Washington DC. Tida flyr! Er ikke lenge siden jeg blogga om at det var bare 3 mnd igjen!

Torsdagen som var dro jeg og møtte skoleklassen til Josselyn på skolen hennes, og jeg hjalp til med å følge barna til og fra brannstasjonen her i Redondo, et par gater bortenfor huset vårt faktisk. De skulle få en liten guidet tour der inne. Dessverre rakk de ikke å se mye før brannmennene fikk inn en call som de måtte dra avgårde på siden ingen andre biler var tilgjengelige til å ta den, men da fikk barna og oss voksne med oss en ekte nødsituasjon ihvertfall.. Oh well. Også fikk vi sett pauserommet/kjøkkenet/tv-området til brannmennene før vi ble jagd ut.

Fredag var vi ute og spiste alle fire, og vi var på en god biffrestaurant ikke så langt herfra. Jeg spiste en deilig filet mignon med bearnaise-saus. Jeg elsker bearnaise, og det er nesten ikke steder som serverer det her borte, så de få gangene jeg ser det på menyen kliner jeg til! hehe. :) Også ble det en deilig varm chocolate lava cake med deilig flytende sjokolade inni og is til. En liten forsmak på cruiset! Da kommer det til å bli mye god mat! Altfor mye god mat!

Lørdag fikk jeg låne bilen og dro først til Chili's i Manhattan Beach, og spiste en kjempedeilig middag der; chips og salsa, og en tallerken med fire små minitacos og litt tilbehør. $10 for både forrettem og hovedretten. Gaaad som jeg kommer til å savne de amerikanske prisene!! Og spesielt de amerikanske prisene når det gjelder det å spise ute!
Dro så videre helt opp til La Canada Flintridge, helt i andre enden av LA, oppe i Pasadena-området. Det var der det brant så fælt i høst, så de fleste som bor/bodde i LA Canada ble evakuert den gang da. Jeg skulle i en liten avskjedsfest hos Alex, han ene karen som var med til Las Vegas og som jeg har vært på byen med en gang også. Festen var plutselig avlyst, men jeg hadde kjørt i 45 min for å komme dit, så jeg inviterte meg selv inn. Der var også Karl, en svensk au pair som tar over for Alex når han reiser, og etterhvert kom også Romy, en tysk au pair som bodde like ved. Vi fire koste oss ihvertfall, med mye skravling, litt Martini Asti, chips, musikk, og etterhvert fant vi også veien til boblebadet ute. Der satt vi i flere timer og skravla, og klokka ble vel godt over 04 før vi tok kvelden alle sammen.
Neste morgen våkna jeg altfor tidlig, litt over 07 tror jeg, og dro til og med derfra før klokka var halv ni. Rett på butikken og kjøpte meg frokost, spiste på en benk utenfor og så kjørte jeg hjem til Redondo. (Nå blir det veldig mye smådetaljer om absolutt alt jeg har foretatt meg, merker jeg, så skal stoppe snart! ;))

Resten av søndagen brukte jeg på å gjøre absolutt ingenting, og det var veldig deilig! Satt foran mac'en, eller lå foran mac'en! Så en film, One Flew Over the Cuckoo's Nest, og spiste litt påskesjokolader som jeg fikk av "the Easter Bunny", spilte litt Wii, osv.
Ja, også var det jordskjelv da, men det skrev jeg om i forrige innlegg.

Nå er det mest cruise som er oppe i hodet mitt, og også juniferien. Mai, etter cruiset, blir nok måneden for mye juniferieplanlegging. Har kanskje også nevnt det før, men jeg sendte en email til norske ambassaden i Washington DC og spurte om omvisning inne på det Hvite Hus, for man skal visst kontakte sin egen ambassade om man ikke er en amerikansk statsborger, men det Hvite Hus tar kun imot grupper på minst 10 personer, så blir ikke noen omvisning på meg der inne. Det var litt kjipt egentlig, men men. Alternativet er å melde seg opp på en guida tour av hele byen som har det hvite hus inkludert, men de koster en del, og det er gratis å besøke presidentens bolig(og alt annet i byen), så det gidder jeg ikke! Jeg har registrert meg for en omvisning av the US Capitol da, den 9. juni. Det er også gratis, og har litt av hvert og kikke på, blant annet den amerikanske grunnloven. Så da har jeg noen flere planer i boks! :)

Men da skal jeg gi meg, blir litt mer tanker til meg selv her nå, og jeg vil jo ikke at dere skal kjede dere helt ihjel når dere er innom og leser! Jeg kommer innom her igjen før vi reiser avgårde på cruiset! :)


Innom brannstasjonen i Redondo med klassen til Josselyn. Like etter ble vi kasta ut..

Middag på Chili's på vei til Alex på lørdagen. Nei, jeg spiste ikke alt.. Og ja, kun $10!! (60 kr) Ja, pappa og Marita; det ligger en Chili's rett ved hotellet vårt i Orlando. :) Og de har store drinker og mye forskjellig øl også!

Plutselig var jeg blant grantrær og fjell. Utenfor butikken i La Canada kl halv ni på søndagsmorran. Ja, jeg glemte å ta bilder hos Alex.

På vei hjem blant fjellene, på søndag. Med baksiden av Downtown LA i bakgrunnen.

Dere får bli med på kjøretur! Ja, jeg vet det kanskje er litt dumt å ta bilder når man kjører bil, men det gjør jeg ekstremt sjeldent(bortsett fra når vi var på tur da, mamma og Marita), og jeg ser ikke på kameraet heller(derfor bildene blir litt skeive..). Øya på veien! Downtown i bakgrunnen!

Påskesjokolader fra den amerikanske påskeharen! Er egentlig ganske supert å legge påsken på en søndag, ihvertfall hvis man har drukket dagen før! Her er det påskedagen de feirer, ikke påskeaften.

2 kommentarer:

Unni sa...

Hei! Koselig med litt oppdatering:)) og aktive dager er det fremdeles.
Avreise nærmer seg fort og det blir vel stille fra dine kanter i en periode nå vil jeg tro!
Men satser på at vi møtes i Venezia som planlagt:) Det er mye bedre en skype og blogg!
Kommer nok til å bli noen super uker på deg fremover. Nyt dem og kos deg masse.
Stor klem

Camilla sa...

Ja, vi snakkes på skype på lørdag/søndag! Så bra at dere kommer en tur til Venezia da! Jeg gleder meg! :)